Historia wyszukiwania

  • Historia wyszukiwania jest pusta
 
Agata

Jak wybrać dobrego mechanika?

Dziwne dźwięki w samochodzie to najczęściej znak, że trzeba się udać do mechanika. Dla większości z nas wizyta w warsztacie oznacza spory stres. W końcu nie każdy zna się na mechanice samochodowej, ale każdy słyszał historię o kierowcy, który został oszukany w trakcie naprawy. Jeśli chcesz uniknąć nerwów, koniecznie przeczytaj nasz artykuł! Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, wybierając mechanika.

Czego dowiesz się z tego wpisu?

  • Dlaczego warto zadzwonić do warsztatu przed wizytą?
  • Do czego przydaje się protokół przekazania pojazdu?
  • O co warto zapytać przy odbiorze samochodu?

W skrócie

Poszukiwana warsztatu warto rozpocząć od rozeznania wśród znajomych i w internecie. Opinię o warsztacie pomoże również wyrobić krótka rozmowa telefoniczna. Podczas oddawania samochodu domagaj się protokołu opisującego aktualny stan techniczny pojazdu. Jeśli masz wątpliwości, nie bój się pytać o zakres i konieczność przeprowadzanych napraw.

Zasięgnij języka

Popytaj wśród znajomych, gdzie do tej pory naprawiali swoje samochody. W końcu najbardziej wartościowe są informacje z pierwszej ręki! Dowiedz się, jakie usługi były wykonywane w trakcie wizyty, gdyż mechanicy często posiadają specjalizację, np. elektromechanikę, skrzynie biegów lub silnik. Nawet jeśli znajomi nie polecą Ci żadnego konkretnego warsztatu, rozmowa nie będzie stratą czasu. Dowiesz się przynajmniej, których miejsc warto unikać. Wybranego mechanika warto również sprawdzić w internecie. Na wielu portalach użytkownicy mają możliwości ocenienia i zrecenzowania usług danej firmy. Warto jednak pamiętać, że klienci częściej piszą o negatywnych przeżyciach, niż o tym, że są zadowoleni. Jedna negatywna opinia nie powinna jeszcze dyskredytować warsztatu.

Zadzwoń do warsztatu

Rozmowa przez telefon może być źródłem wielu cennych informacji na temat warsztatu. Kompetentny mechanik powinien być rzeczowy i konkretny, co łatwo zweryfikować w trakcie krótkiej wymiany zdań. Przede wszystkim warto wcześniej ustalić termin wizyty, aby nie zostać odesłanym z kwitkiem. Do dobrych specjalistów często ustawiają się kolejki! Podczas rozmowy telefonicznej mechanik powinien zrobić wstępne rozeznanie: zapyta Cię o wcześniejsze naprawy oraz okoliczności pojawienia się i widoczne objawy usterki, takie jak świecące się kontrolki czy niepokojące dźwięki. Na tej podstawie postawiona zostanie wstępna diagnoza, choć oczywiście zlokalizowanie usterki przez telefon, bez zobaczenia auta, nie zawsze jest możliwe. Na tym etapie mechanik może również podać szacunkowe koszty naprawy, które mogą ulec zmianie po dokładnym obejrzeniu samochodu.

Przyjrzyj się warsztatowi

Wygląd warsztatu sporo mówi o profesjonalizmie pracujących tam osób. Smar jest naturalną częścią pracy mechanika, ale śmieci i narzędzia porozrzucane w nieładzie na ziemi powinny dać Ci do myślenia. Ważny jest również sposób, w jaki sposób traktowane są naprawiane auta. Fotele i kierownica powinny być zabezpieczone folią, gdyż w innej sytuacji istnieje spora szansa, że dojdzie do ich zabrudzenia.

Pamiętaj o protokole przekazania samochodu

Dobry mechanik podczas przekazywania auta powinien sporządzić specjalny protokół zdawczy. Opisuje się w nim aktualny stan techniczny samochodu, a czasem nawet ilość paliwa w baku i przebieg. Dokument ma na celu zabezpieczenie interesu obu stron, zarówno warsztatu, jak i klienta. Podczas oddawania auta, po przeprowadzeniu diagnostyki, mechanik powinien również omówić z Tobą zakres naprawy oraz jej przewidywane koszty.

Oczekuj przejrzystości

Podczas naprawy ważna jest możliwość skontaktowania się z mechanikiem, aby dowiedzieć się, jak przebiegają postępy. Niektóre osoby boją się, że podczas odbierania samochodu okaże się, że niezbędne były dodatkowe naprawy, więc koszty znacznie wzrosły. Taka sytuacja nie ma prawa mieć miejsca. W przypadku wykrycia ukrytej usterki warsztat ma obowiązek skontaktować się telefonicznie z właścicielem samochodu, aby uprzedzić o wzroście kosztów i uzyskać zgodę na dodatkowe naprawy. Unikaj mechaników, którzy kręcą przy rozliczeniu, twierdząc, że zapomnieli coś wcześniej policzyć!

Nie bój się pytać

Jeśli masz wątpliwości, nie bój się zadawać pytań. Dobry mechanik nie będzie mieć problemów z wytłumaczeniem szczegółów naprawy. W końcu to część jego pracy! Jeśli zostały wymienione jakieś części, zapytaj, jaką posiadają gwarancję ipoproś o pokazanie tego, co zostało wyjęte z Twojego auta. W przypadku wymiany oleju lub innych płynów eksploatacyjnych, dowiedz się, czy zakupione opakowania zostały w pełni zużyte. Jeśli nie, poproś o zwrot niewykorzystanych resztek. W końcu za to zapłaciłeś!

Jak mówi znane powiedzenie, lepiej zapobiegać, niż leczyć. Aby zminimalizować ryzyko awarii w samochodzie regularnie wykonuj przeglądy i wymieniaj płyny eksploatacyjne. Żarówki, oleje i wszystko, co potrzebne do Twojego auta, znajdziesz na nocar.pl.

Zdjęcia: nocar.pl, unsplash.com

Dodaj komentarz

Przepraszamy, musisz się zalogować, aby móc napisać komentarz.