Historia wyszukiwania

  • Historia wyszukiwania jest pusta
 

Ładowanie akumulatorów przy pomocy ładowarek CTEK

Akumulator potrafi sprawić niemiłą niespodziankę w najmniej spodziewanym momencie. Szczególnie w zimie bywają problemy z uruchomieniem samochodu. Gdy pojawi się mróz, wydajność akumulatora może spaść o 35%, a przy bardzo niskich temperaturach – nawet o 50%. W takich sytuacjach konieczne okazuje się ładowanie samochodowej baterii.

Nowoczesne samochody, które posiadają wiele różnych urządzeń elektrycznych i systemów, wymagają użycia zaawansowanych technologicznie akumulatorów. Najlepiej doładowywać je nowoczesnymi ładowarkami, takimi jak produkowane przez szwedzką firmę CTEK. Warto przypomnieć, że te urządzenia uważane są za najlepsze w Europie - np. kilkukrotnie zwyciężyły w rankingu ładowarek pisma AutoBild. Użytkownicy i fachowcy doceniają CTEK przede wszystkim za wysoką funkcjonalność i jakość.

car-1564300_1280

Zalety ładowarek CTEK

Urządzenia CTEK to niezwykle zaawansowane ładowarki impulsowe, w których mikroprocesor kontroluje proces ładowania. To pozwala skutecznie zadbać o konserwację i sprawne działanie akumulatora oraz podnieść jego żywotność. Ładowarki CTEK charakteryzują się bardzo dużą wydajnością. Za ich pomocą można łatwo maksymalnie doładować akumulator. Co istotne, specjalnie opatentowana technologia nieustannie kontroluje stan baterii i dobiera odpowiednie parametry w każdym momencie ładowania.

Dużą zaletą prostowników CTEK jest także możliwość użycia ich do różnych typów akumulatorów (np. żelowych, AGM, EFB z technologią start-stop). Warto podkreślić, że ładowarki CTEK to w pełni automatyczne urządzenia, które nie wymagają nadzoru ani specjalistycznej wiedzy. Zaawansowana technologia zapewnia pełne bezpieczeństwo zarówno użytkownikom, jak i pojazdom.

Na rynku dostępne są różne modele prostowników CTEK. Na przykład MXS 5.0 nie tylko należy do jednych z najmniejszych ładowarek CTEK, ale także wyposażona została w system diagnostyczny stanu akumulatora, potrafi również automatycznie odsiarczać baterię.

Nieco większy model MXS 10 wykorzystuje technologie, które wcześniej implementowane były tylko w najdroższych produktach CTEK – nie tylko diagnozuje akumulator, ale również sprawdza, czy stan baterii pozwala na efektywne dostarczenie ładunku elektrycznego, potrafi zregenerować całkowicie rozładowane akumulatory i optymalnie ładuje w niskich temperaturach.

2

Jeszcze wyższy model - MXS 25 - jest odporny na wstrząsy oraz kurz (klasa IP 44) i pozwala na ładowanie podtrzymujące nawet do 500 Ah, zabezpiecza elektroniczne podzespoły przed uszkodzeniami, iskrzeniem i posiada ochronę przeciwzwarciową.

Jak ładować akumulatory przy pomocy ładowarek CTEK?

Procedura ładowania akumulatora przy pomocy prostownika CTEK nie jest skomplikowana. Tak naprawdę wystarczy podłączyć ładowarkę do akumulatora, a sam prostownik zasilamy z gniazda sieciowego.

Jeśli przez przypadek połączymy bieguny w niewłaściwy sposób, pojawi się jedynie informacja o błędzie - nie dojdzie do uszkodzenia żadnego z urządzeń. Ostatni etap to naciśnięcie przycisku „Mode” i wybranie odpowiedniego programu. Proces ładowania można śledzić na wyświetlaczu.

Prostowniki CTEK wykorzystują opatentowany przez producenta, unikalny ośmiostopniowy cykl ładowania. Na początku ładowarka sprawdza stan akumulatora i w razie potrzeby dokonuje jego odsiarczenia prądem impulsowym.

Potem sprawdzane jest, czy bateria nie jest uszkodzona i może przyjąć ładunek. Trzeci etap to ładowanie maksymalnym prądem do 80% pojemności akumulatora, a kolejny – to doładowanie prądem malejącym.

W etapie piątym prostownik sprawdza, czy akumulator potrafi utrzymać ładunek, a w etapie szóstym następuje kontrolowane gazowanie w baterii. Etap siódmy to dostarczanie ładunku stałonapięciowego w celu utrzymania napięcia akumulatora na maksymalnym poziomie, a na koniec (etap ósmy) ładowarka stale utrzymuje baterię na poziomie min. 95% pojemności.

Warto dodać, że prostowniki CTEK posiadają również szereg różnych funkcji i dodatkowych programów, które pozwalają na odpowiednie przystosowanie akumulatora do ośmioetapowego ładowania. Przykładem może być program Supply (pozwala na wymianę akumulatora bez zaniku prądu w aucie), Cold (ładowanie w niskich temperaturach) lub Normal (do ładowania akumulatorów średniej wielkości).

Tak zaawansowana ładowarka CTEK to gwarancja nie tylko tego, że bateria w samochodzie będzie bezpieczna w czasie ładowania, ale również, że zostanie optymalnie zregenerowana do dalszego użytkowania.

Fot. CTEK, Pixabay

Dodaj komentarz

Przepraszamy, musisz się zalogować, aby móc napisać komentarz.